Monitory interaktywne pomogły uczniom i nauczycielom rozwijać umiejętności związane ze stosowaniem nowoczesnych technologii, co przyczyniło się do wzrostu jakości i efektywności kształcenia oraz do wzrostu zainteresowania uczniów treściami zawartymi w podstawach programowych i przekazywanymi na zajęciach lekcyjnych.

Nauczyciele dzięki szkoleniom zewnętrznym oraz szkoleniom w zespołach samokształceniowych powołanych w ramach zespołów międzyprzedmiotowych, w których uczestniczyli znacznie podnieśli swoje kompetencje w stosowaniu TIK, co pozwala znacznie uatrakcyjnić zajęcia poprzez wizualizacje problemów poruszanych na zajęciach. Ponadto wykorzystanie TIK pozwala integrować treści interdyscyplinarnie i głębiej wnikać w korelację między różnymi zajęciami edukacyjnymi. Nauczyciele znacznie poszerzyli warsztat pracy o rozmaite źródła dostępne na platformach edukacyjnych.

Uczniowie natomiast otrzymali pełniejszy przekaz treści poruszanych na zajęciach edukacyjnych dzięki możliwości wielokanałowego zmysłowego ich odbioru jednocześnie przez słyszenie, widzenie i działanie. Wzrosła aktywność uczniów na zajęciach, co pozwala szybsze i pełniejsze nabywanie kompetencji kluczowych niezbędnych do funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie nie tylko techniczno-informatycznych, ale także społecznych
i kulturowych. Uczniowie bardziej krytycznie rozumują i dogłębniej analizują treści dostępne drogą internetową.

Znacznie wzrosła świadomość nauczycieli i uczniów w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz funkcjonującego prawa autorskiego.

Wykorzystanie nowoczesnych  technologii wymaga od nauczycieli stałego podnoszenia kompetencji w tym zakresie, jednocześnie podnosi poziom uczniowskiego rozumienia treści dzięki wizualizacji. Bardziej motywuje uczniów do nauki dzięki szerszemu spektrum poglądowości i  zapewnieniu nowych doświadczeń edukacyjnych. Efekty używania technologii TIK są bardzo pozytywne. Wprowadzenie technologii TIK uzupełnionej o odpowiednie narzędzia m.in. monitory interaktywne z odpowiednim oprogramowaniem przenoszą cały proces dydaktyczny w zupełnie inny wymiar. Szkoła dzięki programowi Aktywna Tablica znacznie poprawiła ucyfrowienie procesu edukacyjnego i wkroczyła w erę lepszej i bardziej niezawodnej edukacji na miarę XXI .