W sobotę udaliśmy się na wycieczkę po Klagenfurcie. Wraz z przewodnikiem poznaliśmy najbardziej interesujące obiekty Starego Miasta. O godzinie 10.00 wyruszyliśmy z Neuer Platz (można zobaczyć nas w archiwalnych ujęciach kamerki on-line przejdź ), na którym znajduje się fontanna z Lindwurmem i Herkulesem oraz pomnik cesarzowej Marii – Teresy. Przeszliśmy przez targ na Benediktinerplatz, gdzie zatrzymaliśmy się przy pomniku Kamiennego rybaka. Następnie zwiedziliśmy katedrę, która jest najstarszym kościołem austriackim zawierającym pilastry. Kolejnym obiektem, przy którym się zatrzymaliśmy był pomnik księcia Karyntii, a następnie podziwialiśmy renesansowy dziedziniec wewnętrzny. Podążając w kierunku teatru przeszliśmy ulicą Wiener Gasse, gdzie podziwialiśmy kamienicę Löwenhaus. Następnie zatrzymaliśmy się przy kolumnie św. Trójcy na placu Alter Platz, gdzie znajduje się kamienica pod „złotą gęsią” oraz kamienica z pomnikiem piekarza. Zatrzymaliśmy się również przy herbach miast partnerskich, wśród których znajduje się Rzeszów! Kolejne zwiedzane obiekty to Kościół św. Ducha oraz budynek sejmu krajowego Landhaus. Wyczerpani prawie trzygodzinnym zwiedzaniem udaliśmy się do restauracji na pyszny obiad. Przez cały dzień utrzymywała się piękna, słoneczna pogoda, co umożliwiło nam podziwianie Klagenfurtu. Jest to cudowne miasto.